مطالب آموزشی, مطالب وبلاگ

آیا آلوئه ورا شایسته این همه ستایش است؟

مزایای اصلی آلوئه ورا

[vc_row][vc_column][vc_column_text]هنگامی که صحبت از مواد تشکیل دهنده پوست می شود ، بعضی از آنها واقعاً چشمگیر هستند اما اغلب مورد غفلت قرار می گیرند ( به عنوان مثال، اسید آزلائیک). یکی از اینگردینت هایی که خیلی در موردش صحبت میشه آلوئه ورا است. این ماده در طول تاریخ و در بسیاری از فرهنگ های مختلف به دلیل خاصیت درمانی مورد استفاده قرار گرفته است و به عنوان یک ماده معجزه آسا از درمان آکنه گرفته تا بهبود چین و چروک استفاده می شود ، اما آیا آلوئه ورا شایسته این همه همه ستایش هست؟

قبل از اینکه تمام محصولات مراقبت از پوست خود را با یک بطری ژل سبز رنگ جایگزین کنید ، اجازه بدید نظر متخصصان پوست در مورد فواید اثبات شده آلوئه ورا ، را بررسی کنیم.

برای این منظور نظرات دکتر نوسبوم ، متخصص پوست در نیویورک است و پری رومانوفسکی یک شیمیدان آرایشی و بهداشتی مستقل و بنیانگذار The Beauty Brains را بررسی می کنیم.

 

مزایای اصلی آلوئه ورا: تسکین دهنده و آبرسان پوست

 

چه کسی باید از آن استفاده کند: به طور کلی ، هر کسی که به دنبال تسکین سوختگی (در اثر آفتاب، یا سرما و وزش باد ) است،کاندید مناسبی برای استفاده از آلوئه ورا است

 

چگونه می توانید از آن استفاده کنید:  پیشنهاد می شود روزانه آن را دو تا سه بار استفاده کنید.

 

موارد منع مصرف :  استفاده از محصولات آلوئه ورا که حاوی الکل هستند توصیه نمی شود ، این امر باعث از بین رفتن اثرات مرطوب کننده و تسکین دهنده آلوئه  ورا می شود و همچنین از ترکیب آن با مواد اکسید کننده شیمیایی جلوگیری می کند و این می تواند هرگونه سوزش یا سوزش را بدتر کند.

 

آلوئه ورا چیست؟

آلوئه ورا یک ماده طبیعی است که به دلیل خاصیت تسکین دهنده آن شهرت یافته است. این ماده به شکل پودر ، مایع و ژل موجود است و در محصولاتی مانند کرم ، مرطوب کننده ، ژل و ماسک یافت می شود. برگهای گیاه آلوئه ورا از سه لایه تشکیل شده است: ژل داخلی یا موسیلاژ (که 99.5٪ آب دارد) ، لایه لاتکس میانی و لایه خارجی یا پوست.

همانطور که گفته شد آلوئه ورا 99.5 درصد از آب تشکیل شده بنابراین  خاصیت جادویی که برای آن قائل می شوند مربوط می شود به 0.5٪ دیگر مربوط می شود. این نیم درصد شامل  طیف گسترده ای از مواد شیمیایی است  که شامل  ویتامین ها ، اسیدهای آمینه ، پلی ساکاریدها و فیتواسترول ها است ، همچنین دارای مواد معدنی مانند روی ، پتاسیم و منیزیم است

 

 

با وجود تمام توصیفات از خواص آلوئه ورا و اثرات معجزه آسا بر پوست ، تحقیقات پزشکی کافی برای پشتیبانی بیشتر از این ادعاها صورت نگرفته است. رومانوفسکی (محقق کازمتولوژی) می گوید: وقتی صحبت از فواید واقعی آلوئه ورا می شود ، دو عملکرد اصلی برای آن وجود دارد: نرم کردن و مرطوب کردن پوست. او می افزاید: استفاده های زیادی از آلوئه ورا برای تولید ماسک های صورت  می شود که موثرترین ویژگی آن تسکین پوست هست اما با این حال اکتیوهایی مانند ویتامین C و نیاسین آمید در این زمینه بهتر عمل می کنند.

 

 

فواید آلوئه ورا برای پوست

اگرچه بیشتر ادعاها از طریق مطالعات علمی اثبات نشده است ، متخصصان پوست می گویند که آلوئه ورا چند مزیت اصلی دارد:

 

پوست را تسکین می دهد: آلوئه ورا بهترین تسکین دهنده خارش یا سوزش  پوست است.

از هدر رفت آب جلوگیری می کند (TEWL): از بین رفتن آب اپیدرمال پوست ، باعث خشکی و التهاب می شود. آلوئه ورا به دلیل داشتن “فیتواسترول ها خارش و سوزش را تسکین می دهند و از هدر رفتن آب ترنس اپیدرمال جلوگیری می کنند ، که در هنگام آفتاب سوختگی یا وزش باد شدید بسیار مهم است.”

مرطوب کننده: یکی دیگر از مزایای اصلی آلوئه ورا ویژگی مرطوب کنندگی آن است. از این ویژگی برای درمان آکنه می توان به صورت محدود استفاده کرد. اما برای استفاده روی ضایعه فعال آکنه توصیه نمی شود بلکه بعد از خشک شدن جوش بهتر است مصرف شود تا پوست سریعتر بهبود یابد و جای جوش به صورت لک باقی نماند

 

اثرات جانبی آلوئه ورا

هر ماده ایی میتواند موجب ایجاد واکنش آلرژیک شود و آلوئه ورا نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین قبل از استفاده از آن ، ابتدا آن را تست کنید. اگر خارش یا سوزش جزئی را تجربه کردید یا بثورات و کهیر بر روی پوست شما ایجاد شد نشان دهنده آلرژی  است وباید  بلافاصله از مصرف محصول خودداری کنید.

 

نحوه استفاده از آن

استفاده از آلوئه به صورت موضعی مفید است اما اگر این گیاه در یک فراورده فرموله شود احتمالا مزایای بیشتری برای شما خواهد داشت

 

همچنین استفاده از گیاه را برای ماسک های خانگی نیز توصیه می شود ، اما به دلیل واکنش های آلرژیک بهتر است  یک محصول ژل فرمول شده را به جای آلوئه ورای طبیعی استفاده کنید . شما حتی می توانید ژل آلوئه ورا را نیز در یخچال قرار دهید تا محصول خنک شود و التهاب را با سرعت بیشتری کاهش دهد.

 

اشکال دیگر

علاوه بر مصرف موضعی ، آلوئه ورا را می توان به صورت خوراکی نیز مصرف کرد. با این حال “هیچ مدرکی مبنی بر اینکه نوشیدن آلوئه به پوست و مو کمک می کند.” وجود ندارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]