مطالب آموزشی, مطالب وبلاگ

آیا بخور در پاکسازی پوست، منسوخ شده است؟

بخور در پاکسازی پوست

[vc_row][vc_column][vc_column_text]در پاکسازی حرفه ای پوست ، بخور دادن یک اصل ضروری است . بخور  دادن مزایای متعددی در بهبود روند پاکسازی پوست دارد ، اما منافذ باز شده جز مطلوبی در روند پاکسازی پوست نیست.

واقعیت این است که منافذ باز و بسته نمی شوند زیرا آنها ماهیچه نیستند. در واقع ، آنها ریه های بزرگترین عضو بدن ، یعنی  پوست هستند. آنچه باعث می شود منافذ بزرگتر و قابل مشاهده تر شود ، لایه برداری ناشی از برداشت سلول های مرده پوست است. بنابراین هنگامی که تمام آلودگی ها از منافذ پاک می شوند ، آنها کوچکتر دیده می شوند.

در هنگام استفاده از بخور در طول پاکسازی پوست چه اتفاقی می افتد؟ بخور برای نرم کردن پوست استفاده می شود تا عمل استخراج آلودگی آسان تر انجام شود و و درد کمتری بروز یابد. این کار باعث بزرگ شدن منافذ نمی شود. در واقع بخور با ایجاد رطوبت در پوست یک کانال جاذب برای جذب مواد مغذی ایجاد می کند. آنزیم ها ، اسیدها و رتینوئیدها وقتی بر  پوست تازه بخور دیده استفاده می شوند ، کارایی بالایی دارند. ، به این دلیل که پوست مرطوب شده بیشتر این مواد را جذب می کند نه به این دلیل که منافذ بازتر هستند.

از سوی دیگر بخور دادن باعث افزایش جریان خون به منظور بهبود گردش خون می شود و باعث تسهیل در انتقال مواد مغذی و اکسیژن به سلول های پوستی برای ترمیم و تولید کلاژن سالم می شود.

برای کلاینت های دچار آکنه ، بخور دادن بسیار مفید است. در این حالت ترشحات سبوم و سلول های مرده از منافذ تخلیه و روند بهبودی آکنه تسریع می شود

بنابراین لایه برداری و پاکسازی پوست به طور عمیق انجام می شود که در نهایت باعث می شود منافذ کوچکتر دیده شوند (نه تصوری که از باز و بسته شدن است).

تمام تایپ های پوستی می توانند از بخور استفاده کنند. پوست خشک هیدراته و چرب. پوست چرب روشن می شود. پوست آسیب دیده تسکین می یابد. با این وجود،هنگام استفاده از بخور تنظیم درجه حرارت ، فاصله و زمان لازم برای هر کلاینت برای جلوگیری از تحریک بیش از حد یا تحریک پوست بسیار مهم است.

بخور به رفع احتقان سینوس کمک کند. همچنین می توان با افزودن گیاهان معطر به بخار ، آرامش بیشتری را ایجاد کرد و این از مزایای ثانویه استفاده از بخور در طول پاکسازی حرفه ایی است[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]