مطالب آموزشی, مطالب وبلاگ

پنج دلیل چسبناک شدن پوست بعد از روتین

دلیل چسبناک شدن پوست بعد از روتین

[vc_row][vc_column][vc_column_text]پنج دلیل چسبناک‌شدن پوست بعد از روتین 

کارایی، مهم‌ترین مشخصۀ یک محصول مراقبت از پوست است اما نباید فراموش کنیم که بافت آن نیز با اهمیت است. هیچ حسی به جذابی درخشندگی و نرمی پوست بعد از استفاده از یک سرم آبرسان یا یک مرطوب‌کننده نیست؛ پس ممکن است برای بعضی، احساس چسبندگی بعد استفاده از این محصولات ناجور باشد حتی اگر خود محصول عالی باشد. اگر همچین محصولی دارید صبر کنید از شرش خلاص نشوید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید ما اینجا به دلایل چسبناک شدن پوست بعد از روتین اشاره می‌کنیم و برای بهتر شدن این وضعیت چند توصیه داریم.

از مقدار زیادی محصول استفاده می‌کنید

یک دلیل ساده که پس از استفاده از محصول احساس چسبندگی می‌کنید، این است که مقدار زیادی از یک محصول را استفاده کرده‌اید. برای جلوگیری از استفاده بیش از حد، توصیه می‌شود یک نقطه از محصول را روی هر گونه، بینی، چانه و پیشانی خود بمالید و سپس هر یک را ماساژ دهید. همچنین ممکن است بشما از تعداد زیادی محصول و بدون حفظ فاصله زمانی استفاده می کنید. شما به شش سرم احتیاج ندارید. از محصولات کم، ولی هدفمند استفاده کنید، در زمینه انتخاب نوع محصولات و ترتیب استفاده از آنها یک بیوتی تراپیست با تجربه که شناخت کاملی از پوست شما و محصولات موجود در بازار دارد می توان کمک شایانی کند و شما را از آزمون و خطا و هزینه های گزاف خلاص کند، خدمات مشاوره و تجویز روتین  پوستی را به صورت حضوری و آنلاین می توانید در مرکز پوست ما تجربه کنید

 

به محصولات فرصت کافی برای جذب نمی‌دهید

محصولات غلیظ‌تری مانند سرم‌ها گاهی اوقات زمان جذب بیشتری نسبت به محصولات سبک و آبکی نیاز دارند. علاوه بر درجۀ غلظت محصول، مواد تشکیل‌دهنده نیز می‌توانند نقش پررنگی داشته باشند. غلظت بالای اسید هیالورونیک می‌تواند پوست را چسبناک کند. به همین دلیل است که محصولی با غلظت بالاتر از 2 % پیدا نمی‌کنید. این نیز می تواند از دلایل چسبناک شدن پوست بعد از روتین باشد اگر از این مشکل رنج می‌برید می‌توانید بین استفاده از سرم تا محصول بعدی (معمولا مرطوب‌کننده) 5 دقیقه وقفه بیاندازید. مرطوب‌کننده‌ها غالبا احساس چسبندگی را کم می‌کنند.

 

محصولات را با ترتیب صحیح استفاده نمی‌کنید

به‌طور کلی، بهترین کار این است که محصولات خود را از سبک‌ترین تا سنگین‌ترین‌ها استفاده کنید. به این ترتیب شما بهتر است اول از محصولاتی استفاده کنید که بافتی آبکی‌تر (مثل پاک‌کننده و تونر) دارند، سپس از محصولات سنگین‌تری مثل سرم، کرم چشم و مرطوب‌کننده استفاده کنید. این کار نیز میتواند از دلایل چسبناک شدن پوست بعد از روتین باشد ، با پیروی از این توصیه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محصولات شما به‌طور موثر جذب می‌شوند و فقط روی پوست قرار نمی‌گیرند، مثلا اگر شما ابتدا از یک کرم چرب و سنگین استفاده کنید این کرم یک لایه نازک روی پوست ایجاد می کند و به محصولات بعدی اجازه جذب نمی دهد و شما احساس چسبناکی خواهدی داشت.

 

از محصولات مناسب پوست خود استفاده نمی‌کنید

اگر اشتباهات ذکر شده را مرتکب نمی‌شوید و همچنان احساس چسبندگی می‌کنید، ممکن است محصولات مناسب شما نباشد. یک کرم سنگین برای پوست خشک بسیار مناسب است، اما در افرادی که پوست فوق‌العاده چربی دارند احساس چسبناکی ایجاد می‌کند، انتخاب نوع محصول جز با شناخت دقیق شرایط پوست شما و مشکلات آن امکان پذیر نیست، لذا همانطور که با مشورت با افراد غیر متخصص برای درمان بیماری خود دارو تهیه نمیکنید بدون مشورت با یک اسکین تراپیست ، محصولات مراقبتی انتخاب نکنید

 

محصول شما منقضی شده است

اگر محصولی قبلاً پوست شما را نرم می‌کرده اما اکنون حالت چسبندگی به شما می‌دهد، ممکن است محصول منقضی شده باشد. هنگامی‌ که کالایی منقضی، آلوده یا در معرض آفتاب بیش از حد قرار گرفته شده باشد، نشانۀ اصلی تغییر بافت محصول است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]