مطالب آموزشی, مطالب وبلاگ

درماپلنینگ یا شیو کردن؟

درماپلنینگ یا شیو کردن؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]اصلاح موی صورت به یک روند رو به رشد برای خانم‌ها تبدیل شده است و روش‌های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. در اینجا نگاهی داریم به تفاوت درماپلنینگ حرفه‌ای و اصلاح در خانه. در آخر هم نگاهی می‌اندازیم به دو افسانۀ رایج در مورد اصلاح مو.

اپیلاسیون، اصلاح با موچین، شیو و درماپلنینگ همه از روش‌های محبوب برای از بین بردن موهای صورت است. موم و موچین معمولا برای نواحی کوچک مانند ابرو استفاده می‌شود. شیو برای قسمت‌های وسیع‌تر استفاده می‌شود. بسیاری از تیغ‌ها به گونه‌ای تبلیغ می‌شوند که برای نقاط خاصی (مثل صورت زنان) کاربرد دارند. تراشیدن صورت، موهای ولوس (موهای کرکی) صورت را از بین می‌برد. درماپلنینگ حرفه‌ای هم موهای کرکی را از بین می‌برد اما دارای مزایای دیگری است که با هیچ سرویس دیگری نمی‌توان به دست آورد.

درماپلنینگ یک روش لایه‌برداری است که باعث از بین بردن موهای زائد نیز می‌شود. با استفاده از درماپلنینگ درمانگر پوست، با استفاده از یک تیغ جراحی استریل موهای ولوس (موهای کرکی) و سلول‌های مردۀ پوست را از بین می‌برد. موهای صورت، چربی و آلودگی را روی سطح پوست به دام می‌اندازند، به ویژه برای افرادی که پوست چربی دارند. تجمع سلول‌های مرده پوست باعث کدر شدن پوست و مسدود شدن منافذ پوست می‌شود.

تیغ‌های خانگی، قادر به رسیدن به سطح عمقی که باعث از بین بردن سلول‌های مرده پوست می‌شود، نیستند. از تیغ‌های خانگی می‌توان برای جلوگیری از رشد موهای صورت استفاده کرد. صرف نظر از تجربه‌ای که فرد تجربه می‌کند، تأثیرات اصلاح در خانه با اثرات درماپلنینگ حرفه‌ای قابل مقایسه نیست. درماپلنینگ دقیق‌تر است، زیرا ارائه دهندۀ خدمات قادر است زوایای بهتری از صورت را ببیند.

هنگامی ‌که موهای صورت و سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند، محصولات مراقبت از پوست به عمق پوست نفوذ می‌کنند و باعث می‌شود مواد بهتر کار کنند. بلافاصله پس از انجام درماپلنینگ، پوست شما نرم‌تر و روشن‌تر می‌شود و هیچ زمان استراحتی هم لازم ندارد. توصیه می‌شود هر 4-6 هفته یکبار این روش را امتحان کنید، زیرا هر 26-28 روز، سلول‌های جدید سلول‌های مرده پوست را به سطح فشار می‌دهند و منافذ را مسدود می‌کنند. درماپلنینگ جایگزینی برای میکرودرم ابریژن است، زیرا برای کسانی که پوست حساس دارند بسیار ملایم تر عمل می‌کند.

یک افسانۀ رایج در مورد اصلاح مو این است که پس از اصلاح صورت، موها تیره در می‌آیند. موهای ولوس، روشن و از پایه تا نوک نازک هستند. موهای ترمینال بلند، پایۀ ضخیمی دارند و می‌توانند رنگ تیره داشته باشند. موهای ترمینال پس از تراشیده شدن می‌توانند تیره‌تر ظاهر شوند زیرا در ضخیم‌ترین قسمت مو قطع می‌شوند. اصلاح، باعث تیره شدن موهای ولوس یا تبدیل آن‌ها به موهای ترمینال نمی‌شود. در موارد نادر، از بین بردن مو از فولیکول (با اپیلاسیون یا موچین) می‌تواند ذات مو را تغییر دهد، در نتیجه موهای ترمینال همان جایی که قبلاً موهای کرکی بودند دربیایند. هورمون‌ها، داروهای خاص و یائسگی نیز می‌توانند باعث رشد موی ترمینال در مناطق جدید شوند.

افسانۀ رایج دیگردر مورد اصلاح صورت از طریق درماپلنینگ، ایجاد جوش است. عده‌ای به این باورند که درماپلنینگ باعث ایجاد جوش می‌شود در صورتی که در واقع حقیقت دقیقا متضاد این است؛ درماپلنینگ نه تنها باعث ایجاد جوش نمی‌شود بلکه از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند. درماپلنینگ با لایه‌برداری پوست مرده به پاکسازی پوست کمک می‌کند و نفوذ را تسهیل می‌کند. مواد فعال سریع‌تر و موثرتر جذب می‌شوند و باکتری‌های مضر را از بین می‌برند.

شما میتوانید این روش لایه برداری را در کلینیک مراقبت پوست مینا کاوه تجربه کنید و از مزایای عالی آن بهره مند شوید

تلفن رزرو وقت 09058740145[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]