مطالب آموزشی, مطالب وبلاگ

بهترین محصولات اوردینری برای شما کدام است؟

بهترین محصولات اوردینری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]بهترین محصولات اوردینری برای شما کدام است؟

وارد شدن به دنیای محصولات اوردینری مثل وارد شدن به مغازه‌ای از محصولات پر زرق و برق است. هر کدام ممکن است چشمتان را بگیرد و بخواهید یک‌یک آنها را انتخاب کنید.

بیایید صادق باشیم؛ استفاده از چند سرم بدون اینکه بدانیم چه تاثیری روی پوست دارند یا حتی بدتر نتیجۀ عکس بدهند، ,  و این واقعا ضدحال است.

سوال این است که بدون امتحان کردن چطور می‌دانید کدام مناسب شماست؟ اصلا بدون امتحان کردن می‌توان انتخاب درستی داشت؟ جواب یک بلۀ بزرگ است.

درست مثل کافی شاپ‌هایی که چند محصول پرفروش دارند و تقریباً ذائقه هر کس را قلقلک می‌دهند، محصولات مراقبت از پوست اوردینری هم همینطورند. در حالی که انبوهی از محصولات اوردینری وجود دارد که برای یک نوع وضعیت خاص پوست یا یک نوع پوست طراحی شده‌اند، تعداد کمی از بهترین محصولات مراقبت از پوست اوردینری نیز وجود دارند که تقریباً به درد هر نوع پوستی می‌خورند.

وقتی در مورد محصولات اوردینری صحبت می‌کنیم، دربارۀ سلامتی، درخشش و عشق به پوست صحبت می‌کنیم. اگر هنوز بهترین کالکشن محصولات اوردینری را پیدا نکرده‌اید، این مقاله به شما کمک می‌کند این کالکشن را بیابید.

 

ترفندی که معمولا هنگام استفاده از محصولات مراقبت از پوست با ترکیبات فعال خوب مثل اوردینری می‌توانید در نظر داشته باشید این است که اول از محصولات با ترکیبات فعال قوی و آرام‌بخش شروع کنید.

اول با معرفی مختصری از برند اوردینری وارد بحث می‌شویم.

دی اوردینری The Ordinary، یک کمپانی کانادایی و یکی از معروفترین برندهای سازنده لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست است که نامش از سال ۲۰۱۷ بر سر زبانها افتاد. کمپانی مادر دی اوردینری، Deciem، به غیر از این برند، صاحب چندین برند دیگر است که در مجموع بیش از ۳۰۰ نوع محصول مختلف تولید می کنند که البته ۷۰ درصد فروش این کمپانی مربوط به محصولات برند دی اوردینری است.

معروفیت این برند بیشتر به خاطر وجود ترکیبات شناخته شده و مفید در محصولاتش و همچنین معرفی کامل و صادقانه این ترکیبات در تبلیغات هر محصول بوده به طوری که مصرف کنندگان با توجه به نیازشان و همچنین با اتکا به اطلاعات درستی که در اختیارشان قرار می گیرد، می توانند به راحتی محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند. با اینکه تمامی محصولات مراقبت از پوستی که در بازارند ترکیبات خود را روی محصول قید می کنند، ولی در بیشتر مواقع این اطلاعات درست نیستند و اغلب کمپانی های سازنده بجای اینکه به نیاز مشتریانشان فکر کنند، بر روی سود بالاتر متمرکزند. ولی برند دی اوردینری از این لحاظ با تمامی این برندها متفاوت بوده و با اتکا به دادن اطلاعات واضح و دقیق در مورد محصولاتش، توانسته در مدت کوتاهی که از بوجود آمدنش می گذرد، در بین برندهای بسیار معروفتر و قوی تر جایی برای خود در بازار باز کند.

بنیانگذار دی اوردینری The Ordinary کیست؟

بنیانگذار شرکت دسیم (Deciem)، برندان تروکس (Brandon Truaxe)، جوانی ایرانی با نام واقعی علی روشن متولد سال ۱۹۷۸ در تهران است. خانواده آقای روشن در سال ۱۹۹۵ به تورنتو مهاجرت کردند و او در سال ۲۰۰۱ مدرک علوم کامپیوترش را از دانشگاه واترلو دریافت کرد.

برندان در سال ۲۰۱۲ و با کمک سرمایه گذارش، پاسکال کوسانو (Pasquale Cusano)، که یک چهره شناخته شده در زمینه طلا و جواهر محسوب می شد، کمپانی Deciem را بنیان گذاری و به دنیا معرفی کرد. اسم Deciem بر اساس کلمه لاتین دسیما (Decima) به معنی دهم انتخاب شد و برند دی اوردینری، دهمین برندی بود که برندان از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ پایه گذاری کرد.

بعد از شناخت ماهیت و چشم انداز کمپانی اوردینری به لیستی اشاره می‌کنیم که تقریبا برای همۀ انواع پوست مناسب است.

بعد به هر یک نگاهی دقیق‌تر می‌اندازیم و کاملا برمبنای استدلال‌های علمی توضیح می‌دهیم چرا خوب هستند و بهترین روش استفاده از آنها چیست.

  • سرم نیاسینامید ده درصد و زینک یک درصد (The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%)
  • ماتریکسیل ده درصد و هالورونیک اسید (The Ordinary Matrixyl 10% + HA)
  • محلول آسکوربیل گلوکوزاید دوازده درصد (The Ordinary Ascorbyl Glucoside Solution 12%)
  • رسوراترول و فرولیک اسید سه درصد (The Ordinary Resveratrol 3% + Ferulic Acid 3%)
  • ساسپنسیون آزلائیک اسید ده درصد (The Ordinary Azelaic Acid Suspension 10)

 

سرم نیاسینامید ده درصد و زینک یک درصد

 

ترکیبات این محصول تقریبا مناسب برای تمام انواع پوست است. معمولا وقتی محصولات مراقبت از پوست ادعا می‌کنند: «من قراره بالانس رو به پوستت برگردونم»، در واقع دارند از دروغ مصلحتی استفاده می‌کنند چرا که فقط باعث می‌شوند موقتا غدد تولید سبوم یا همان غدد تولید چربی کاهش پیدا کنند و در نتیجه پوست مدتی بهتر می‌شود. ولی بعد از مدتی دوباره پوست به وضع سابق خود بر می‌گردد ، اما سرم نیاسینامید متفاوت است.

نیاسینامید می‌تواند به کاهش سطح سبوم پوست کمک کند و در عین حال به پوست در ساخت سرامید نیز کمک کند چرا که امری حیاتی است. محصولی که با خشک کردن پوست به تعادل آن کمک کند، معمولاً در نتیجه فقط پوستی چرب یا خشک و کم‌آب برای شما باقی می‌گذارد.

نیاسینامید متفاوت است زیرا نه تنها می‌تواند باعث کاهش سبوم سازی پوست شود بلکه از ترکیبات فعالی در پوست استفاده می‌کند که برای جلوگیری از خشکی و کم‌آبی نیز به شما کمک می‌کند.

این ترکیبات فعال به سرامید معروف‌اند. سرامیدها یکی از سه عنصر سازندۀ مورد نیاز برای داشتن پوستی سالم، شاد و مرطوب هستند. دو مورد دیگر، اسیدهای چرب و کلسترول هستند.

عشق نیاسینامید به پوست شما همینجا متوقف نمی‌شود. یکی از روش‌های خارق‌العادۀ آن، فعالیت آن به عنوان ضدالتهاب است که در قرمزی، روزاسه، حساسیت، تحریک و لک به شما کمک می‌کند.

بسیاری از ما چیزی به نام التهاب پوست (قرمزی کوچک که برای چشم غیر مسلح غیرقابل مشاهده و پایدار هم است) داریم که باعث پیر شدن سریع پوست می‌شود. خلاصه اینکه، همیشه داشتن یک داروی ضدالتهاب در برنامه مراقبت از پوست یک مزیت است.

به علاوه این محصول، روشن‌کنندۀ پوست، محوکنندۀ هایپرپیگمنتیشن، یکدست کنندۀ رنگ پوست، کاهش‌دهندۀ علائم آکنه، کمک‌کننده به بهبود لکه‌ها و کاهش‌دهندۀ خطوط ریز است. حالا بیشتر متوجه می‌شوید که چرا این محصول در صدر لیست است، نه؟

 

ماتریکسیل ده درصد و هالورونیک اسید

 

اگر محصولی بخواهید که فرایند پیری را معکوس کند بدون این که باعث ایجاد التهاب، قرمزی (عوارض معمول محصولات ضدپیری) شود، این محصول بهترین انتخاب است.

ماتریکسیل یک تقویت‌کنندۀ کلاژن بسیار چشمگیر است. کلاژن به پوست شما کمک می‌کند در برابر خطوط ریز و چین و چروک مقاومت کند، کلاژن توی پوست شما مثل ترامپولین. (فنری است که بپر بپر را امکان‌پذیر می‌کند ) به قابلیت انعطاف‌پذیری کمک می‌کند.

کلاژن منشا جوانی پوست است. درحال حاضر و تا به امروز، بهترین پیشگیری برای اثرات پیری، رتینول یا رتینوئیدها است. آنها به طرز عجیبی به آزمایشات جواب مناسبی داده‌اند.

ماتریکسیل در مقایسه با رتینول از اثر کمتری برخوردار است. دانشمندان هنوز نمی‌دانند کدام یک از اینها بهتر عمل می‌کند اما ماتریکسیل به دلیل اینکه تازه‌کار است در نتیجه عقب‌تر است و تازه وارد بودن به این معنی است که توان اثبات کارایی آن کمتر است.

ماتریکسیل یک نام تجاری است. شما آن را در لیست مواد تشکیل‌دهندۀ مراقبت از پوست پیدا نمی‌کنید. آنچه پیدا خواهید کرد کلمات پالمیتویل تتراپپتید 7 است.

در ثبت اختراع تایید شده و منتشر شدۀ این محصول که مزایای اصلی ماتریکسیل را شامل می‌شود، آمده است که میزان غلظت تاثیرگذار بر روی خطوط و چین و چروک‌های اطراف چشم 50 قسمت در میلیون است که اساساً غلظت بسیار کمی‌ است. پس باید به طور مداوم به مدت 3 ماه از آن استفاده کرده تا شروع به دیدن اثرات آن کنید.

 

محلول آسکوربیل گلوکوزاید دوازده درصد

 

همان ویتامین سی خودمان است، اما نه هر ویتامین سی‌ای. بسیار موثر، پایدار و غیرتحریک‌کننده است.

در حالی که ویتامین C در کمک به تقویت شبکه‌های کلاژن سازی پوست بسیار معروف است و می تواند به کاهش خطوط و چین و چروک پوست کمک می‌کند، در عین حال ویتامین سی به کار رفته در این محصول می تواند در روشن شدن، از بین بردن لکه‌ها و حتی ملایم کردن رنگ پوست است.

ترکیبات این محصول به بهبود لکه‌های تیره، جای آکنه، هایپرپیگمنتیشن، التهاب آفتاب سوختگی، رنگ پوست غیرهمسان کمک می کند. این سرم سبک و فاقد چربی است.

کمی اطلاعات تخصصی‌تر بدهیم؛ متخصصان به این سرم، ویتامین سی محافظت شده یا ویتامین سی پیچیده می‌گویند؛ چرا که در فرمالاسیون این سرم، اسکوربیل وجود دارد. اسکوربیل اثر محافظتی دارد و پایدار است،  مثل یک بادیگارد. ویتامین C ناپایدار، اسید اسکوربیک نامیده می‌شود و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان دوست دارد سریع عمل کند، به این معنی که به سرعت از بین می‌رود. به همین دلیل به بعضی افراد جوش‌های سرسیاه می‌دهد. اما قرار دادن یک محافظ در کنار اسید اسکوربیک به جلوگیری از این اتفاق کمک می‌کند. بادیگارد پس از جذب شدن، می‌داند کارش تمام شده است و برای مدت طولانی چرت می‌زند. در حالی که بادیگارد غیرفعال شده، پوست اسید اسکوربیک را می‌خورد در نتیجه جوش‌های سرسیاه ایجاد نمی‌شوند.

در حالی که تاکنون 8 محصول ویتامین C اوردینری برای انتخاب وجود دارد، این سرم بهترین محصول اورینری است که تقریبا برای هر نوع پوست مناسب است.

رسوراترول و فرولیک اسید سه درصد

استفاده از این محصول و محصول قبلی با هم یک شبکۀ آنتی اکسیدانی چشمگیر ساخته که بهترین نتیجه را می‌دهند. در حالی که مواد فعال این دو به‌طرز چشمگیری قوی عمل می‌کنند با این حال تنها خاصیت آنتی اکسیدانی آنها برجسته نیست؛ بلکه ضدپیری نیز هستند. این محصول به کمک ویتامین سی معرفی شده می‌آید که بیشتر عمر کرده و بهتر عمل کند. به علاوه، همین کار را با ویتامین سی طبیعی خود پوست نیز می‌کند. این دو بهترین رفیق‌های هم محسوب می‌شوند. مثل بستنی شکلاتی و بادام زمینی.

اثرهای دیگر این دو محصول شامل: اثر ضدپیری، روشن کنندگی، است (خود رسوراترول بهترین محصول برای این عارضه است)، محافظت از آلودگی، بهبود خطوط ریز و معکوس کردن روند پیری است.

رسوراترول در انگور و شراب قرمز وجود دارد و فرولیک اسید در پاپ کرن و بامبو. انواع مختلفی از مواد فعال در انگور قرمز یافت می‌شود که اثر آنتی اکسیدانی دارند؛ موادی مثل کاتچین، اپی کاتچین، گالوکاتچین، اسید گالیک و اسید الاژیک. رسوراترول بعضی از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌ها را داراست و به همین دلیل معجونی است از بهترین مواد فعال.

این محصول را صبح استفاده کنید. 5-10 ثانیه اول ممکن است چرب به نظر برسد اما به محض جذب شدن درست می‌شود.

 

ساسپنسیون آزلائیک اسید ده درصد

 

این محصول یک کرم لایه‌بردار است. اما نه از نوعی اسکراب مانند که شما آن را مالش دهید و بردارید. نه! شما حتی متوجه نمی‌شوید چیزی روی پوست شما است که مزیتی شگفت انگیز است. دلیلی که اسید آزلائیک را به یکی از بهترین رفقای خوب پوست تبدیل می‌کند، این است که دارای مواد فعال مناسب برای لایه‌برداری است.

این محصول آنقدر لطیف و ملایم عمل می‌کند که حتی برای افرادی که رزاسه دارند تجویز می‌شود.

از مزایای این محصول می‌توان به یکدست کردن رنگ پوست، ضدقرمزی، ضدجوش و ضدلک، کوچک‌کنندۀ منافذ و روشن‌کنندگی اشاره کرد.

اگر احتیاج به لایه‌بردار عمیق دارید این محصول کمک بزرگی به شما می‌کند، چرا که مواد فعال آن فقط روی سطح پوست نمی‌مانند و به لایه‌های عمیق پوست نفوذ می‌کنند.

استفاده از این محصول مثل ریختن شراب روی صورت است. نه تنها سخت نیست بلکه لذت هم می‌برید، این خاصیت ازلائیک اسید است. بهترین زمان استفاده از آن شب است.

 

شما می توانید با مراجعه به مرکز پوست و مو مینا کاوه آنالیز پوستی دقیق و مشکلات پوستی خودتون را تعیین کنید و روتین مراقبتی پوست خود را به طور دقیق دریافت کنید

مشاوره و رزرو نوبت 09058740145[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]