مطالب آموزشی, مطالب وبلاگ

پنج عامل موثر در پیشگیری از پیری زودرس پوست

پیشگیری از پیری زودرس پوست

[vc_row][vc_column][vc_column_text]سن واقعی یک فرد چیست؟ آیا سنی است که احساس می‌کند؟ آیا سنی است که نشان می‌دهد؟ و یا سن عددی؟

وقتی جوان هستیم، سن انگار در فاصله‌ای بسیار دور از ما قرار دارد. دائم منتظر جشن بعدی، تولد بعدی و هدایای بعدی هستیم. با افزایش سن بعضی از ما کم‌کم منتظر علائم جزئی پیری هستیم و آن‌ها را می‌پذیریم. یک خط لبخند جزئی و اندکی آفتاب‌سوختگی نگرانی زیادی ایجاد نمی‌کند. زمانی نگرانی معنی پیدا می‌کند که علائم پیری شروع به پیشروی کنند. این نگرانی زمانی آزاردهنده می‌شود که فکر کنیم چروک‌های جدید، لکه‌ها و خشکی پوست برای سن شناسنامه‌ای ما زود است.

علائم پیری زودرسِ پوست ناخوشایند و کاملا مشخص هستند و به دلیل غیرمنتظره بودنشان می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند. عواملی مثل آسیب محیطی، سبک زندگی نامناسب، مسائل پزشکی و استرس می‌توانند باعث سرعت بخشیدن به پیری شوند. با اینکه هر کدام از این علائم می‌توانند به‌تنهایی بروز پیدا کنند، اما زنگ خطر آنجا جدی‌تر می‌شود که این علائم در دهه‌ی بیست و سی زندگی آشکار شوند.

اینجاست که کمک‌گرفتن از متخصص برای تشخیص این علائم، راهنمایی و از همه مهم‌تر پیشگیری از پیری زودرس حیاتی است. از علائم اولیه‌ی پیری زودرس چین و چروک، خطوط ریز، لکه‌های پوستی، هایپرپیگمنتیشن، آکنه‌ی هوررمونی، خشکی پوست، حساسیت و قرمزی است.

همیشه بهترین راه درمان، ترکیبی از مشاوره گرفتن از متخصص و مراقبت‌های روزانه است. در کنار درمان و مراقبت روزانه‌ی تجویزشده، بسیار مهم است که اقدامات پیشگیرانه و اصلاح‌کننده انجام شود.

اینجا به پنج فاکتور مهم درمان اشاره می‌کنیم.

 

آنتی‌اکسیدان‌ها

مصرف آنتی‌اکسیدان دو بار در روز، از آسیب‌رسانی رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند و سلول‌ها را در برابر آسیب محافظت می‌کند که در نهایت باعث جلوگیری از پیری زودرس می‌شود. مزیت دیگر استفاده از آنتی‌اکسیدان‌ها، کمک به جوانسازی طبیعی پوست است. در این روش از اثربخشی موضعی آنتی‌اکسیدان‌ها استفاده می‌شود؛ به این صورت که ذره‌های کوچک آنتی‌اکسیدان جذب پوست می‌شوند و روی پوست تاثیر می‌گذارند. سرُم‌هایی که در این روش استفاده می‌شوند حاوی ویتامین A، C ، E، رزوراترول، گلوتاتیون، فرولیک، آنزیم Q10 و پلی‌فنل‌ها هستند.

بهترین درمان آنتی اکسیدانی با بالاترین کیفیت و غلظت آنتی اکسیدان ها را می توانید در فیشال جوان ساز مرکز ما تجربه کنید

لایه برداری از پوست به کمک آنزیم‌ها و اسیدها

یکی از راه‌های دیگر، لایه‌برداری حرفه‌ای از سطح پوست است. برای لکه‌های پوست، لایه‌برداری شیمیایی یکی از راه‌های مبارزه با پیری زودرس حساب می‌شود. در این روش بافت آسیب‌دیده‌ی پوست برداشته می‌شود. برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب لازم است که نوع پوست بررسی شود و متناسب با آن درمان انجام شود و بعد از آن، مراقبت‌های مرتبط با هر درمان صورت گیرد . انواع لایه‌برداری‌ها عبارتند از: لایه‌برداری التیام‌دهنده، لایه‌برداری موضعی و لایه‌برداری تدریجی.

در مرکز مراقبت پوست مینا کاوه  متناسب با نوع پوست شما از لایه برداری آنزیمی و اسیدی و … استفاده می شود ، پس از یک جلسه فیشال جوان ساز به وضوح کم عمق تر شدن خطوط چهره تان را خواهید دید

نروپپتیدها

در این روش از سرُم پپتیدی در دو نوبت صبح و شب استفاده می‌شود. در مواردی که آسیب، موضعی است از این روش استفاده کنید و در نظر داشته باشید که دستورالعمل روزانه دو نوبت انجام شود. پروتئین‌های بیومولکولی ریز بلافاصله باید استفاده شوند، پس انتقال به بافت هدف مهم است. در این روش سرُم‌هایی به کار می‌آیند که بتوانند چند کارکرد را فراهم کنند؛ مثل خط‌های عمیق، چین و چروک، خطوط ریز، آبرسانی، لکه‌های پوستی، هایپرپیگمنتیشن و آکنه.

در فیشال جوانساز مرکز مراقبت پوست مینا کاوه از کمپلکس نروپپتیدها و  شبه بوتاکس ها همراه با دستگاه های ویژه استفاده می شود تا جذب مواد اکتیو ده ها برابر افزایش یابد و خطوط پیری سریعتر از بین بروند

آبرسانی

همزمانی آبرسانی به بدن و لایه‌برداری کنترل‌شده ترکیب بسیار خوبی برای مقابله با پیری زودرس است. لایه‌برداری بیش از اندازه‌ی پوست و برای مدت طولانی نه تنها به درمان پوست کمک نمی‌کند، بلکه مانع از درمان هم می‌شود.

در انتخاب مرطوب‌کننده آگاهانه عمل کنید؛ محصولی را انتخاب کنید که چربی کمتری داشته باشد و دارای بیواکتیوهای بیشتری باشد.

در فیشال هیدرودرمی با استفاده از دستگاه هیدرودرمی جذب مواد آبرسان بسیار افزایش می باید و شما حتی با یکبار استفاده از این فیشال بی نظیر به وضوح شاهد آبرسانی عمیق پوست خود خواهید بود

کرم ضد آفتاب

کرم ضدآفتابی متناسب با پوست  انتخاب کنید؛ محصولی که بتواند پوست را از اثرات نور ماورابنفش محافظت کند. انتخاب کرم ضدآفتاب به منظور تقویت اثرات آنتی‌اکسیدان مهم است؛ باید عاری از چربی و مواد شیمیایی باشد. محصول مورد نظر نباید حاوی ترکیباتی باشد که حساسیت به نور را افزایش می‌دهند (موادی مثل الکل یا رتینول). باید احساس خوبی ایجاد کند و خوب هم به نظر برسد، چرا اگر مراجعه‌کننده با مصرف آن احساس خوبی پیدا کند، از آن استفاده می‌کند و همین نکته به تسریع درمان کمک می‌کند.

در پایان هر فیشال پوست شما را با استفاده از ضدآفتاب های وسیع الطیف مراقبت می کنیم[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]