مطالب آموزشی, مطالب وبلاگ

دکتر مورد از جنگ ویتنام تا اسکین کر

دکتر هاوارد مورد از جنگ ویتنام تا اسکین کر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]هنگامی که «هاوارد مورد» در سال 1972 فعالیت در تخصص پوست را آغاز کرد، تعداد کمی از پزشکان، زیبایی را یک تخصص واقعی می دانستند اما دکتر مورد با اینکه پزشکی جوان بود اوضاع را طور دیگری می‌دید و طی سه دهه‌ی گذشته، این نگاه متفاوت به او کمک کرده است تا به یکی از بزرگترین تاثیرگذاران متخصصین زیبایی تبدیل شود.

مانند بیشتر پیشگامان، مسیر مراد از بسیاری جهات نامتعارف بود. داستان او به معنای واقعی کلمه از گهواره تمدن آغاز می شود. او در بغداد متولد شد، فقط هفت سال داشت که خانواده‌اش آرامش دنیای باستان را در عوض جنون مدرن نیویورک ترک کردند. خانواده‌ی مراد تقلا کردند تا بتوانند زندگی جدیدی درآمریکا بسازند. اولین خانه‌ی این خانواده‌ی 8 نسله، یک آپارتمان 600 متری بود. مراد از کودکی شغل‌های عجیب و غریب انجام داد تا به بقای خانواده کمک کند و علی‌رغم سختی‌ها و تعهدات جدی، یک دانش آموز سختکوش باقی ماند. نهایتا در سال 1962با مدرک داروسازی از کالج داروسازی بروکلین لیسانس گرفت و مشتاقانه به ادامه تحصیل و کار همزمان پرداخت. دکتر مورد در سال 1966 مدرک پزشکی از دانشگاه کالیفرنیا را به دست آورد و این سرآغازی بر فعالیت‎‌های تخصصی او در زمینه اسکین کر بود.

در جنگ ویتنام شرکت کرد، مدال برنز برای خدمات ارزشمندش دریافت کرد و به تجربیات منحصربه‌فردی دست پیدا کرد؛ شکل‌گرفتن جرقه‌ای از ابداع متد خاصش در مراقبت از بیمار، پی‌بردن به اهمیت کار تیمی و خلق استراتژی چندگانه برای حل مشکل در زمینه اسکین کر

با داشتن تجربیات نظامی و دانش پزشکی، به آمریکا برگشت تا دوره‌ی رزیدنسی را در دانشگاه نظامی UCLA به پایان برساند. او در طول زندگی حرفه‌ای خود جوایز بی‌شمار و قابل‌توجهی در زمینه اسکین کر دریافت کرده است.

ابداع محصولات پیشرفته در تخصص زیبایی

در طول سال‌های اولیه فعالیتش، دکتر مورد تحت تأثیر تعداد بیمارانی قرار گرفت که از پروتکل‌های درمانی ثابت کمک لازم را دریافت نمی‌کردند. او به دنبال راه‌های ابتکاری برای کمک به بیماران خود بود و از داروسازبودن خود استفاده کرد تا اولین فرمول ضدآکنه و ضد پیری را بسازد. دکتر مورد که مشتاق گسترش توانایی خود در کمک به داشتن پوستی سالم‌تر بود، محصولات حرفه‌ای اسکین کر خود را به همراه پشتیبانی آموزشی برای اطمینان از استفاده‌ی ایمن در دسترس مطب‌ پزشکان دیگر قرار داد.

موفقیت برنامه وی برای گسترش  طرح اسکین کر به‌هیچ‌وجه قطعی نبود. هنگامی که او برای اولین بار در نمایشگاه‌های تجاری با متخصصان زیبایی صحبت کرد، مقاومت قابل‌توجهی وجود داشت در برابر این ایده که «اسید» می‌تواند بخشی از رژیم بهداشت و زیبایی پوست باشد. در ادامه، مراد با ساختن یک فرمول مرکب از آنتی‌اکسیدان‌ها، ضد التهاب‌ها و هیدراتاتورها، سطح جدیدی از بازده بالا را به محصولات اسکین کر حرفه‌ای و خانگی ارائه داد و در نهایت برند خود (Murad Skincare) را تاسیس کرد.

ارتقاء آموزش برای متخصصان و عموم

دکتر مورد ، برای رسیدن به هدف بزرگترش رشته‌ای جدید پایه‌گذاری کرد. وی برای اطمینان از درک مشترک بین تخصص زیبایی و پزشکی، برنامه‌هایی پزشکی مرتبط با آناتومی را در اختیار متخصصان زیبایی قرار داد و برنامه‌های رسمی آموزشی اسکین کر ترتیب داد.

ارتقاء فرصت‌ برای متخصصان پوست

دکتر مورد در جستجوی راه‌های جدید برای افزایش مزایای مراقبت‌های یکپارچه برای بیماران خود، متخصصان اسکین کر را بیشتر از پیش در روند کار حرفه‌ای خود قرار داد. دکتر مورد ، با دیدن اینکه این نوع مشارکت چه تاثیرات مثبتی بر درمان بیماران می‌گذارد، اولین مرکز درمانی آبگرم خود را در سال 1985 افتتاح کرد و با یک تیم اختصاصی از متخصصان زیبایی همکاری کرد تا اولین مراقبت‌های پوستی واقعی را عملی کند. دکتر مورد مرکز اسکین کر راه‌اندازی کرد و آن را “انقلاب مراقبت از پوست” خواند. کانسپت ساده بود: «مراقبت از پوست، مراقبت از سلامتی است».

وی به منظور ارتقاء کیفیت، شروع به بسته‌بندی محصولات درمانی برای مصارف خانگی كرد و در سال 1989 اولین برند مدرن اسکین کر را تاسیس كرد.

پیشرفت نظری

دکتر مورد در سال 1995 تئوری نسبتا جدیدی را مطرح کرد که ظاهر پوست کاملا منشاء در داخل بدن دارد و از مکمل‌های غذایی برای بهبود سلامت و ظاهر پوست استفاده کرد. مراد که علاقه‌مند به فعالیت‌های ورزشی در فضای باز بود، سال‌ها تلاش کرد تا در هنگام پیاده‌روی بدون وجود سنگینی وزن بطری‌ آب، بدن خود را هیدراته نگه‌ دارد. مراد شروع به تحقیق در مورد روش‌هایی کرد که بدن با آن‌ها می‌تواند به نگه‌داشتن آب به روشی سالم ترغیب شود. در پی تحقیق در این زمینه، کشف کرد که کلید رسیدن به این قضیه نگه‌داشتن آب درون سلول‌ها است. تحقیقات او نشان داد که آب بین سلولی به عنوان کلید سلامتی و نشاط جوانی است. مراد با آزمایش و تأیید نظریه خود ثابت کرد که بیشترین مشکلات پوستی و بهداشتی مربوط به هیدراسیون سلولی است.

او در سال 2003 اولین کتاب خود را با نام “روش مورد” منتشر کرد تا نظریه‌های انقلابی خود را در مورد آب سلول، کاهش چین و چروک و بهینه‌سازی سلامتی با جهان به اشتراک بگذارد. وی همچنین استرس روزمره و بی‌وقفه‌ی زندگی مدرن (استرس فرهنگی) را بعنوان یک عامل مهم در خستگی مزمن و کاهش سلامتی افراد در هر سنی شناسایی کرد.

در سال 1997 «پیر شدن محیطی» را نوعی پیری ناشی از آفتاب، آلودگی و سایر مسائل خارجی دانست. مراد فهمید که تغییر در وضعیت هورمون‌های زنان باعث پیری سریع پوست می‌شود که آن را «پیری هورمونی» نامید. در سال 2006 مراد نشانه‌های مشخص برای تغییرات ظاهری مربوط به سن را در ژنتیک افراد جستجو کرد و آن را به عنوان «پیری ژنتیکی» طبقه‌بندی کرد. تحقیقات او روش‌هایی را نشان داد که از طریق آن‌ها می‌توان از سیستم ایمنی طبیعی پوست برای مقابله با علائم پیری استفاده کرد.

عشق به خانواده عشق به زندگی است

زمانی که مورد کوچک بود کار می‌کرد تا بتواند به خانواده کمک کند، حالا بعد از گذشت سال‌ها این خانوده است که به کمک او آمده. دختر، پسر و برادرزاده‌ی او جزئی از تیم او هستند و به مراد در مدیریت مراکز و تحقیقات او کمک می‌کنند.

اگرچه فعالیت‌های پزشکی، پروژه‌های تحقیقاتی‌،‌‌‌ مدیریت شرکت و سخنرانی‌های متعدد او را دائم در سفر قرار داده اما او هنوز هم زمان برای وقت‌گذرانی با خانواده‌ی خود پیدا می‌کند و همیشه برای پرستاری از نوه‌های خود وقت می‌یابد. فراتر از خانواده نزدیک خود، دکتر مورد با بیش از 350 کارمند خود هم روابط نزدیک و خانواده‌طوری دارد.

دکتر مورد همچنین به طور داوطلبانه در دانشگاه نظامی UCLA به درمان می‌پردازد.

آینده‌نگری

پس از دو دهه رهبری موفق در صنعت زیبایی، دکتر مورد هنوز از فرصت‌های جدید و خلاقانه هیجان‌زده می‌شود: «هر روز از افرادی که از محصولات من استفاده کرده‌اند ایمیل و یادداشت می‌گیرم. دانستن اینکه ما توانسته‌ایم به آن‌ها کمک کنیم، چیزی فراتر از پاداش است و من انگیزه‌ی بیشتری برای پیداکردن راه‌های جدید برای کمک به مردم پیدا می‌کنم.»[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]