مطالب آموزشی, مطالب وبلاگ

چطور می توان از شر تیرگی دورچشم خلاص شد؟

تیرگی دورچشم

[vc_row][vc_column][vc_column_text]چطور می توان از شر تیرگی دورچشم خلاص شد؟

درمان مشکلات دورچشم ، بخش مهمی از بازارمحصولات  پوست را تشکیل می دهد

مشکلات دورچشم عوامل زیادی دارد که برخی از این عوامل بین بسیاری از جمعیت ها مشترک است.خلاص شدن از حلقه های تیره دورچشم بسیار تحت تاثیر لایف استایل فرد می باشد بهداشت تغذیه و بهداشت خواب از موثرتین عوامل از بین رفتن تیرگی دورچشم است  برای بررسی راه های درمان تیرگی لازم است ، دلیل بروز تیرگی را بررسی کنیم.  رنه رولو ، زیبایی شناس مشهور می گوید: “شایع ترین دلیل تیرگی زیر چشم به این دلیل است که پوست این بخش نازک است.” هنگامی که پوست نازک می شود ، رگ های خونی زیر آن نمایان تر می شوند و خون زیر پوست همان چیزی است که ظاهر تیره این ناحیه را ایجاد می کند.

 

عدم استراحت در شب و نداشتن خواب با کیفیت بسیار بر روی تیرگی دورچشم موثر است. محققان معتقدند: “هنگامی که خواب کافی نباشد ، سیستم گردش خون بدن دچار اختلال می شود  و سرعت تخلیه و بازگردش خون و مایع میان سلولی کم شده  و تیرگی زیر چشم پدید می آید. ” به عبارت دیگر ، هشت ساعت خواب کامل روشی آسان (و کاملاً رایگان) برای مبارزه با تیرگی زیر چشم است.

سایر درمان های کلیدی و مهم برای مقابله با تیرگی زیر چشم را در ادامه بررسی می کنیم

 

SPF

همه ما از اهمیت کرم ضد آفتاب بر روی پوست آگاهیم ، ضروت محافظت در برابر آفتاب برای منطقه دورچشم بسیار بیشتر است: عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند ظاهر تیره دورچشم را افزایش دهد،  از جمله  افزایش ملانین سازی توسط پوست (هایپر پیگمنتیشن) کاهش حجم، نمایان شدن رگ های خونی. استفاده از ضدآفتاب کمک می کند تا از آسیب DNA ناشی از اشعه ماوراء بنفش ملانین سازی کندتر انجام شود و کلاژن پوست نازک این منطقه محافظت شود ، بنابراین استفاده از ضدآفتاب  تیرگی، نازک شدن پوست و چین و چروک های این منطقه  بسیار کاهش میباید . مطالعات نشان می دهد که استفاده از ضدآفتاب به تنهایی می تواند به میزان 40 درصد از تیرگی دورچشم را بهبود دهد

 

یک مکمل ویتامین B12 مصرف کنید

: اگرچه این مکمل ضد پیری ، به طور ویژه برای درمان تیرگی دورچشم نیست ، اما کمبود B12 می تواند به نوعی کم خونی منجر شود که در آن تعداد کافی گلبولهای قرمز سالم برای حمل اکسیژن در بدن وجود نداشته باشد. “کم خونی می تواند پوست را کمرنگ کند ، و این اختلاف رنگ تیرگی زیر چشم را بیشتر نمایان می کند .علاوه بر این ، گلبول قرمزی که  اکسیژن کمتری حمل می کند از رنگ تیره تری برخوردار است که می تواند تیرگی دورچشم را شدت بخشد. مثل همیشه با پزشک خود مشورت کنید تا تصمیم بگیرد که آیا مصرف مکمل برای شما مناسب است یا خیر.

 

Retinol را برای روشن شدن و استحکام

تحقیقات در مورد تأثیر رتینول در رفع تیرگی دورچشم ، نتایج امیدوار کننده ای را نشان داده است. محصولات رتینول مشتقات ویتامین A هستند و هنگامی که برای درمان تیرگی های دورچشم استفاده می شود ، تولید کلاژن در پوست اطراف چشم را تحریک می کند ، از طرف دیگر با تسریع بازگردش سلولی ، ظاهر پوست را روشن تر و سفت تر می کنند.

نکته مهم: رتینول ها باید با احتیاط در اطراف چشم مصرف شود مهم است — این محصولات به دلیل ایجاد لکه های خشک ، قرمز ، پوسته پوسته و تحریک کردن پوست ممکن است اثرات نامطلوبی برجای گذارد

 

از پچ های هیالورونیک اسید استفاده کنید

یکی از دلایل تیرگی دورچشم می تواند نتیجه کم آبی باشد ، بنابراین استفاده از ماده ای کاملاً آبرسان مانند اسید هیالورونیک (که توانایی نگه داشتن حداکثر 1000 برابر وزن خود را در آب دارد) به مبارزه با آن کمک می کند. علاوه بر این ، “اسید هیالورونیک از ایجاد چروک پوست جلوگیری می کند.” این پچ ها شامل ترکیبات خنک کننده و موادی مانند کافئین (برای تنگ کردن عروق خونی زیر چشم) و کمی طلا کلوئیدی (برای روشن تر شدن) می باشند.

 

ماساژ زیر چشم

نوعی از ماساژ صورت که با سنگ یشم و یا جید انجام می شود برای کاهش تیرگی دورچشم مفید است، این عمل باستانی چینی باعث افزایش گردش خون و کمک به تخلیه لنفاوی می شود و برای کاهش ظاهر حلقه های تیره و چین و چروک خوب کار می کند. (از طرف دیگر، انرژی چی که انرژی حیات است را متعادل میکند). اگر علاوه بر تاریکی ، با پف دورچشم  دست و پنجه نرم می کنید ، استفاده از رولرهای  یشم می توانند کمک کنند. او می گوید: “به طور کلی ، رولرسرد شده یشم بر روی پوست ، به کاهش پف و چربی کمک می کند زیرا باعث می شود رگ های خونی منقبض شوندو از طرف دیگر فشار غلتک یشم کمک می کند تا مایعات از ناحیه زیر چشم دور شوند. علاوه بر این ، ماساژ باعث افزایش گردش خون می شود که چشم ها روشن تر و درخشان تر به نظر می رسد.

اگر شما هم دچار تیرگی، پف و چروک های دور چشم هستید ، در کلینیک مراقبت پوست مینا کاوه می توانید با درمان های تخصصی دورچشم ، چشم های خود را جوان نگه دارید

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]